webLoaded = "false" Loadclientside=No
תבנית עיצוב רשת ניצחון משולש סגול.

החלפת ‪HFC‬: ביצועים משופרים בעלות נמוכה יותר.

webLoaded = "false"

באמצעות המעבר לנוזל המהונדס ‪72DE‬ מסדרת ‪3M™ Novec™‬, הצליחה ‪Smiths Aerospace‬ לצמצם את ההוצאות על ממסים מסוג ‪HFC‬ לצורכי ניקוי בכ-50%.

  • חזית הבניין של חברת ‪Mustang Vacuum Systems‬

    את ‪Smiths Aerospace‬ כמעט אין צורך להציג: זוהי חברה טרנסאטלנטית לייצור מערכות וציוד, עם מחזור מכירות שנתי שעולה על 2$ מיליארד דולר אמריקאי ולמעלה מ-11,000 עובדים ברחבי העולם. החברה נוסדה ב-1940, והיחידה העסקית שלה בצ'לטהאם, בריטניה, אחראית על התכנון והייצור של מגוון רכיבים ומערכות עבור תעשיית התעופה והחלל, כולל מכשור מכני. אומר ‪Mark Salisbury‬, מהנדס ייצור ב-‪Smiths Aerospace‬, "בתחום המכשור המכני, אנחנו לא בהכרח מייצרים כמויות גדולות של מוצרים, אך אנחנו מייצרים כ-35 מכשירים שונים, כשכל אחד מהם עשוי לכלול כ-200 חלקים שונים. לכן לוח זמני הייצור שלנו מלא למדי". רבים מהמרכיבים הללו עדינים מאוד גם הם ומחייבים הכנות מיוחדות לפני סיום ההרכבה, כגון ריסוס והדפסת רשת.

webLoaded = "false" Loadclientside=No

הצדקה עסקית ברורה

לפני מספר שנים, ‪Smiths Aerospace‬ כבר החליטה על המעבר מ-‪Trichloroethylene (Trike)‬ לחומרי ‪HFC‬ ידידותיים יותר לסביבה, שאינם מסווגים כמסרטנים, גורמי מוטציות או בעלי רעילות למערכת הרבייה ‪(CRM)‬, בהתאם להוראות בנושא פליטות ממסים, שנכנסה לתוקף בשנת 2007. למרות ש-‪Smiths Aerospace‬ הייתה מרוצה מה-‪HFC‬ שבו השתמשה, פנה ‪Mark Duggan‬, מנהל המכירות של ‪Acota‬, הספקית המובילה בבריטניה של כימיקלים פלואורידים וחומרים מיוחדים, אל ‪Mark Salisbury‬, כדי שיבדקו את הנוזל המהונדס ‪72DE‬ מסדרת ‪3M Novec‬ כחלופה שיכולה לספק חיסכון כספי משמעותי, ללא פגיעה כלשהי בביצועים. אומר ‪Mark Salisbury‬, "מבחינה כלכלית, המעבר לנוזל של ‪Novec‬ היה החלטה פשוטה. מה שרצינו לבדוק היה: האם הוא מסוגל לבצע את העבודה?" לאחר כמעט חודשיים בוצעה בדיקה, עם מעורבות פעילה של ‪Acota‬ למשך כל התהליך. רשומות השימוש היומי נשמרו והתוצאות דיברו בעד עצמן...

"מצאנו כי בנוסף להיותו זול יותר, ישנם פחות הפסדים הנובעים מאידוי או הילכדות של הנוזל במוצר. הוא גם מתנקז טוב יותר וראינו שיפור בביצועים. בעבר, היינו צריכים לבצע ניקוי מקדים לרכיבים, אך עם שימוש בנוזל מבית ‪Novec‬ איננו צריכים לעשות זאת וזה חוסך לנו זמן", אומר סליסבורי.

"לצמצום ההפסדים יש גם השפעה חיובית על הסביבה".

MARK SALISBURY,
מהנדס ייצור ב-‪Smiths Aerospace‬
webLoaded = "false" Loadclientside=No

ללא כל השקעה נוספת בציוד

יתרון נוסף היה העובדה שלא היה צורך להחליף או לשנות את מכונת הניקוי, למעט העלאת נקודת הרתיחה מ- 38 ל-44 מעלות, שעל פי דעתו של סליסבורי גם תורמת לשיפור הביצועים. "אנו גם יכולים להמשיך למחזר את הממס המלוכלך באמצעות מפעל שיקום המסננים שלנו. זה ימחזר עד 95% מהממס המלוכלך כדי שניתן יהיה להשתמש בו שוב. כך נוכל להימנע מהצורך לרכוש ממס חלופי וכן ובנוסף לחסוך בעלויות הפינוי ולהימנע מההשפעות הסביבתיות שקשורות בכך". מוסיף ‪Mark Salisbury‬. למרות שמדובר רק בתחילת הדרך, סליסבורי מעריך בביטחון שעם המעבר לנוזל ‪72DE‬ מסדרת ‪3M Novec‬ דרך ‪Acota‬, "ההוצאה השנתית שלנו על ממסים תפחת ב-50%. וזה חשוב, מכיוון שכמו כל חברה יצרנית אחרת, לקוחותינו מאיצים בנו להפחית את העלויות. הודות לעבודה עם Acota, יכולנו להשיג את כל אלה, מבלי לסכן את רמות הביצועים. הנוזל של Novec הוא תוספת מעולה עבורנו".

שנה מיקום
ישראל - עברית